Natalie Pfeiffer, Korrepetition and Figured Bass
Natalie Pfeiffer studied harpsichord with Prof. Mitzi Meyerson and recorder with Prof. Gerd Lünenbürger at the UdK Berlin. Thereafter she trained to be a teacher of the Alexander Technique at the Constructive Teaching Centre London under Walter Carrington. She works as a freelance musician and teacher in Germany and has been a member of staff at the Institute for Early Music since 2006. She has received various prizes and stipends, e.g. at the Deutsche Musikwettbewerb, the International Recorder Symposium Calw, and has taken part in various radio productions. Her recordings include sonatas and symphonies by Frederic the Great and a CD of French and German harpsichord duos for the "Staatliches Institut für Musikforschung Berlin".
Natalie Pfeiffer studierte Cembalo bei Prof. Mitzi Meyerson und Blockflöte bei Prof. Gerd Lünenbürger an der UdK Berlin, gefördert von der Studienstiftung des Deutschen Volkes. Danach ging sie nach London, um dort am Constructive Teaching Centre die Alexandertechnik bei Walter Carrington zu lernen. Im Wintersemester 2006/07 übernahm sie einen Lehrauftrag für Korrepetition an der Universität der Künste Berlin. Seit 2014 ist sie hier als künstlerische Mitarbeiterin für Korrepetition und Nebenfach Generalbass tätig. Frau Pfeiffer widmet sich sowohl im Konzertieren als auch in der Lehre hauptsächlich der Kammermusik auf Cembalo, Clavichord und Hammerflügel. Ihre Einspielungen sind u.a. Cembalowerke im Duo mit Lora Korneeva auf historischen Tasteninstrumenten, beim Musikinstrumentenmuseum Berlin in der Reihe "Klingendes Museum" erschienen, und Werke von Friedrich II mit dem Ensemble Sans Souci.
Kontakt:
pfeiffer.natalie@gmail.com