Adnan Softić & Nina Softić
TOXIC TEXTILE TALES
TOXIC TEXTILE TALES
The Angry Christ
ARCHIVING THE MO(VE)MENT: Documenting the Black and African Experience in Knowledge Decolonisation
A Woman Online: Can the Internet be Feminist?
Lamento
„Variations in pressure, or a thought for your penny“
„Tourneur – Kentaur – Kaftar“
„Eine feministische Untersuchung des Schattenspiels: Kann Karagöz zum Femi-nisten werden?“
„It Must All Be Done In Darkness“
„Alternative States of Being“
„El Markebba El Omm - Mutterschiff“
„Disturbed Earth“
„Foregrounding Sickness: Narratives of Disability and Embodiment in Western post-Internet Culture“
1948
Soziale Sollbruchstellen: Re-imagining German Democratic Republic Technology in the Age of Planned Obsolescence
How to show war? Or: Who am I looking at?
Kanal 82
Strip Landings: Verunsichtbarungen entlang Grenzformationen – Drawing from San Diego/Tijuana
Archipelago Archives
RhythmicTextures
Configurations - Extending Biophysical Music with Autonomous Machines
Time of non-Reality
The Chair Remains Empty/ But The Place Is Set
Re-abstracted Realizations
A Collective Memory
Ornamental Echoes
Bestiarium
To Become Two
Künstlerischen und kulturellen Praktiken der Gegenwart im Kontext der ökonomischen Krise
Unendlichkeit in kleinen Fetzen – Mittelalterliche Seidenstoffe im Zentrum komplexer Raum-Zeit Gewebe
Sprechende Maschinen – Komponierte Technik
Phenomenal / Ephemeral – A Research into Phenomenological Art Practise with Agend-Based Systemic Thinking
Bios: Zoë: Proof of Concept #3
STRAUB – Geht die Geschichte weiter
Of Houses and Death
SONIC SPACES - On Permeable Walls and Unstable Grounds
Eine Maschine für nachhaltiges Wohnen
Resembling Shanshui - still noise
BANDEN- Untersuchung von Formen kollektiver Autorenschaft während der Realisierung eines Filmes
Objects as situations
Composing with Space
Das Zelluloidleben des Labors: Der Wissenschaftsfilm und die Künste
Mimetische Prozesse Zwischen Einander Fremden Ausdrucksformen
Invisible Playgrounds
Invisible Playground - Klang, Theater und das Spiel der Agenten
METEOROS - In der Luft befindlich
Acting Things
Heulen kann jede. Weibliche Komik in der Krise
Spinoza Variationen – Versuch einer bildlichen scientia intuitiva
Augen brennen sehen – Aberration und Darstellung
Konstruktor
Schiffbruch des Zuschauers
Der Findling 2009
Al Burak
Tuneable Intervals and the Development of a Real-Time Harmonic Microtuning Algorithm
Der Findling 2009
Animalische Klänge? Über die Grenzen zwischen Natur und Kultur in der Musik nach 1950
„Heute denken - morgen fertig“. Die Künstlertheorie von Martin Kippenberger zur Vermittlung von Kunst